Десять концептів, які змінять Ваше уявлення про авто.

Напевно, багатьом цікаво, які футуристичні автомобілі можуть незабаром з'явитися на дорозі. Сьогодні, мабуть, настав справжній золотий вік для передових автомобілів, які незабаром навчаться їздити без допомоги людей завдяки камерам, датчикам і штучного інтелекту.

1. Terrafugia TF-X 



Усі люди, що стежать за новинами і подіями в області літаючих автомобілів, задаються питанням, коли ж, нарешті, все це перейде з розряду наукової фантастики в розряд реальних повсякденних речей? Одним з лідерів цього напрямку є відома компанія Terrafugia, фахівці якої зараз займаються розробкою і виготовленням першого дослідного зразка нового безпілотного літаючого автомобіля серії TF-X. Перші польоти цього зразка плануються в 2018 році, а до 2025 року компанія Terrafugia планує почати дрібносерійне виробництво таких автомобілів. Гібридний літаючий автомобіль TF-X дуже схожий на високотехнологічний 4-місний седан. Крім цього, автомобіль обладнаний складними крилами з двома електродвигунами на кожній зі сторін. Ці двигуни приводяться в дію енергією, що виробляється електрогенератором, пов’язаним з 300-сильним двигуном внутрішнього згоряння. 


Як і у самого першого прототипу TF-X, так і нового апарату, крила можуть розкладатися горизонтально під час підготовки до польоту і приймати вертикальне положення при їзді по поверхні. Додаткові пропелери забезпечують автомобілю TF-X можливість зльоту і посадки на будь-який короткий ділянку дороги, для цього вже більше не буде вимагатися злітно-посадкова смуга досить великої довжини. Під час польоту автомобіль зможе розвивати швидкість в 320 кілометрів на годину (200 миль на годину), а палива та енергії вистачить на подолання дистанції в 800 кілометрів (500 миль). Якщо першим дослідним зразком літаючого автомобіля TF-X керувала людина, якій для цього була потрібна ліцензія пілота, то другий варіант автомобіля буде вже напівавтоматичним. Людині, яка буде виступати тепер уже в ролі пасажира, буде необхідно ввести в систему управління кінцевий пункт призначення і дозволити автомобілю почати рух. Природно, в разі чого, людина має можливість змусити автомобіль здійснити екстрену посадку або перервати процес посадки в разі виникнення непередбаченої ситуації. На даний час компанія Terrafugia вже отримала всі необхідні дозволи від американської комісії FAA, що дозволяють їй проводити льотні випробування автомобіля TF-X, хоча процес його створення перебуває в самому розпалі.

Завдяки максимальному рівню автоматизації навіть в ручному режимі, польотом автомобіля TF-X буде управляти набагато легше, ніж легким літаком відповідного класу. Керування автомобілем в польоті не буде сильно відрізнятися від управління ним під час звичайної їзди по дорозі. Власники літаючих автомобілів TF-X зможуть здійснювати поїздки і польоти на ньому, маючи звичайні водійські права, хоча для допуску їм все ж таки доведеться пройти короткий курс навчання. Слід відзначити, що після того, як літаючий автомобіль Terrafugia Transition стане на рейки дрібносерійного виробництва, його кінцева вартість становитиме близько 279 тисяч доларів. Тож споживачам доведеться почекати деякий час, коли такі автомобілі стануть повсякденною річчю і їх вартість буде порівнянна з вартістю звичайних автомобілів, якщо їх поява на ринку коли-небудь взагалі відбудеться. 

2. Toyota Concept - i


Уперше японська корпорація Toyota представила на виставці CES 2017, що проходила в Лас- Вегасі (Невада, США), шоу-кар Concept -i, авто, яке дає вичерпне уявлення про автомобілі майбутнього. По задумом розробників, головною особливістю Concept -i повинна стати система штучного інтелекту. На борту автомобіля «проживає» віртуальний агент Yui, завдання якого - зробити процес взаємодії людини і машини максимально природним. Yui може спілкуватися з автомобілістом за допомогою світлових сигналів, голосу і навіть тактильного зв'язку. Крім того, цей віртуальний помічник здатний відображати інформацію на кузові машини, зокрема, на дверях. Система штучного інтелекту використовує всілякі датчики і біометричні інструменти для збору даних про власника. 


Yui навчається з плином часу, розпізнаючи емоційний стан водія і передбачаючи його дії. Зрозуміло, платформа Concept -i передбачає наявність передових засобів самоуправління. Втім, пересуватися можна і в ручному режимі. Про технічні характеристики Concept -i нічого не повідомляється. Але, швидше за все, концепція передбачає застосування електричної силової установки. 

3. Chevrolet FNR 


Chevrolet FNR виглядає як автомобіль, який приїхав прямо з науково-фантастичного фільму, і є баченням компанії автомобілів майбутнього. Звичайно, як і у інших футуристичних автомобілів, в ньому буде система автономного водіння з можливістю для водія брати управління під свій контроль. Також авто зможе похвалитися лазерними фарами і дверима «крило метелика». 

Треба відзначити, що колеса без традиційної маточини в експериментальних автомобілях і концептах зустрічалися не вперше (першопрохідцем була компанія Sbarro в кінці 1980-х), але в останні роки про це ноу-хау дизайнери стали забувати. І дарма - адже навіть сьогодні такі колеса виглядають ефектно. Якщо на них поставити «іншопланетного комаха», то виходить дійсно щось неймовірне. Їм, безсумнівно, є концепт Chevrolet -FNR (компанія вважає за краще писати саме так, через дефіс). Двері виробник називає крилами метелика. Під цими крильцями пасажири виявлять чотиримісний салон, легкі крісла з сітчастими вставками, цифрову панель приладів (вона ж екран мультимедіа), що розкинулася на всю ширину передньої панелі. Підозрюємо, що цим шоу- каром Chevrolet готує громадськість до появи в майбутньому серійного автомобіля, здатного змагатися по враженням з BMW i8. Але від нинішнього концепту в ньому мало що залишиться, ну хіба що окремі риси.


Начинка тут - і зовсім на далеку перспективу. Експериментатори з паназійського технічного центру PATAC (спільна власність компаній GM і SAIC), де був створений концепт, розфантазувався не на жарт. За задумом авторів, такі машини в майбутньому можуть пересуватися автономно і узгоджено з побратимами (ця ідея розроблялася в GM ще при створенні «мережевих електромобілів» EN-V), а якщо водій захоче взяти керування на себе, автомобіль допоможе йому прокласти оптимальний маршрут. 

4. Toyota Nori 


Модель названа в честь морських водоростей, виглядає як жук з колесами. Розробивши цю модель для вирішення проблем сучасних автомобілів, Toyota хотіла зробити її якомога більш зеленою. Машина оснащена сонячними технологіями і вміє збирати сонячну енергію, а також зберігати її в батареї. Уперше, Toyota, представила цей проект для конкурсу LA Design Challenge 2010 року На відміну від нинішніх автомобілів, що мають шасі або силову структуру, «покриту» кузовними панелями, тіло Toyota NORI має структуру «два в одному» - оболонка має функцію і шасі. Японці назвали цю систему PODULAR - легка, красива і міцна структура виконана з карбону і особливих водоростей. Звідси і ім'я концепту NORI, що з японської перекладається як «водорість».


Звичайно ж, в силову структуру Toyota NORI вживлені сонячні батареї, а пересувається автомобіль за допомогою 4 мотор-коліс. «Вирощувати» такі автомобілі будуть на заводах поблизу узбережжя (водорості там все-таки ближче всього), також у виробництві Toyota NORI використовуються біопластики. 

5. Mitsubishi MMR25 


У Mitsubishi MMR25 НЕ буде стекол. Те, що відбувається зовні, буде видно на панорамних екранах за допомогою камер і датчиків. Авто матиме дев'ять двигунів в кожному колесі і буде надзвичайно енергоефективним (1600 км на одному заряді батареї). Здатні пересуватися на різних покриттях, всеспрямовані шини концепту оснащені вісьмома незалежно керованими моторами, тому схема приводу на моделі називається «8 x 4» Wheel Drive. Автомобіль може рухатися боком, може змінити розташування кузова до входу в поворот для більш швидкого виходу з нього. Кузов MMR25 має відмінну аеродинаміку.


Центральна частина автомобіля діє як спойлер, її становище змінюється за допомогою пневматичних пристроїв, а виготовлена вона з особливого металевого сплаву. Передній і задній спойлери є одночасно і частиною підвіски ралійного авто. З їх допомогою регулюється жорсткість і кліренс автомобіля. 

6. Mercedes Benz BIOME 


Цю модель чекають, як манну небесну, люди, які хочуть зелений, екологічно чистий автомобіль. Кузов і інтер'єр авто повністю зроблені з генетично модифікованого насіння. Більш того, BIOME також працює на рослинному соку. Оскільки автомобіль виготовлений з органічної речовини, після закінчення терміну експлуатації його буде повністю утилізовано. Розробники компанії Mercedes-Benz Advanced Design Studio запропонували своє бачення про майбутній автомобіль. І вони сконструювали воістину суперкар, який повністю інтегрований в екосистему. 


Єкокар Mercedes-Benz BIOME виготовлений з надлегкого матеріалу, який називається "біоволокна" BioFibre і має вагу близько 394 кг. Цікаво, що він легше пластика, але в той же час міцніший за сталь. BioFibre - так називається рослина з ДНК, яка вирощується "на грядці" компанії Mercedes-Benz, там воно накопичує сонячну енергію в рідкому вигляді під назвою BioNectar4534. Весь цей екокар вирощується всього з 2-х насіннь: інтер'єр виростає з 3-х променевої зірки в передній частині автомобіля, а екстер'єр зростає з зірки задньої частини. Кожне колесо вирощується з окремого насіння.


Як паливо цей екокар використовує ту енергію, яку він накопичив в процесі свого зростання. А заправкою служитимуть звичайні дерева зі спеціальними рецепторами, які будуть накопичувати необхідне паливо для Mercedes-Benz BIOME. Цей автомобіль не тільки буде екологічно нешкідливим, але і здатний виробляти кисень, подібно іншим зеленим рослинам. 

7. Toyota FV2 


Японський автомобільний концерн Toyota готується вразити всіх своїм новим концептуальним автомобілем, який компанія приготувала для показу в Токіо на міжнародному автосалоні. Одномісний триколісний прототип під назвою FV2 (Fun Vehicle 2), який, як кажуть представники виробника, має азартну керованість за рахунок можливості машини «фізично і емоційно з'єднатися з водієм». Інженери вирішили відмовитися від звичних керма і педалей, замість них апарат буде управлятися відхиленнями тіла вперед-назад і вправо-вліво (схожого за своїм принципом на відносини наїзника і коня). Більш того, Toyota FV2 зможе визначати пульс водія, тембр його голосу і підлаштовуватися під настрій людини. Правда, що саме буде змінюватися в налаштуваннях машини для розслабленого або, наприклад, роздратованого водія японці поки не уточнили. 


"Це машина для покупців нового покоління, що з дитинства звикли до смартфонів та планшетів- зазначив глава групи розробників Такео Моріа. - З огляду на те, що дана технологія знаходиться на ранній стадії розробки, для нас цікаво подивитися, як глибоко машина може читати людські емоції ". Довжина новинки становить 3000 міліметрів, ширина - 1600 міліметрів, висота в «робочому» режимі дорівнює 1780 міліметрів, а в режимі очікування - 990 міліметрів. Лобове скло прототипу являє собою дисплей, що працює за принципом доповненої реальності, а кузовні панелі являють собою екрани, на які можна виводити різні колірні зображення. FV2 функціонує на паливних елементах на основі водню. 


У Toyota відзначають, що комерційні моделі водневих авто корпорація почне випускати після 2015 року. 

8. Faraday Future FF 91


На шоу побутової електроніки CES-2017 у Лас-Вегасі був представлений електричний кросовер Faraday Future FF91 - перша серійна модель компанії. Її виробництво планують розпочати в 2018 році. Обтічний 5,2-метровий електромобіль Faraday Future привертає увагу оригінальною світлодіодною оптикою і відсутністю дзеркал заднього виду - замість них встановлені камери. Задні двері відкриваються проти руху. Мультимедійна система кросовера здатна сканувати обличчя водія і, таким чином, розпізнавати власника. Також встановлена технологія автоматичного паркування та автопілот з 25 сенсорами і 10 камерами. Передбачено і високошвидкісний Інтернет 4G. Чотири електромотори (по одному на колесо) сумарно розвивають 1050 л. с. і забезпечують значний крутний момент в 1800 Н/м. З такими характеристиками не дивно, що кросовер Faraday Future FF91 розганяється до 100 км / год за 2,39 с. Це новий світовий рекорд для серійного авто.


Запас ходу електромобіля Faraday Future перевищує 600 км завдяки літій-іонної акумуляторної батареї на 130 кВт/год. Швидке зарядний пристрій дозволяє повністю зарядити електрокар всього за 45 хвилин. Ціна електромобіля Faraday Future складе близько 180 тис. доларів і на нього вже приймають замовлення з передоплатою в $ 5000. Спочатку випустять обмежену серію з 300 особливих Faraday Future FF91 Alliance. Кожен автомобіль персоналізують відповідно до побажань клієнта. 

9. AeroMobil 3.0 


Літаючий автомобіль AeroMobil 3.0 - розробка словацьких інженерів, які створювали його з 2007 року. Двомісний аеромобіль довжиною 6 м важить всього 450 кг, а в його основі лежить сталева рама, всі кузовні панелі виготовлені з композитних матеріалів. AeroMobil 3.0 забезпечений розкладними крилами з розмахом 8,4 м. У неробочому стані вони зберігаються на даху автомобіля. У салоні встановлені одночасно кермо і штурвал, а також автомобільні і авіаційні прилади. 

Композитний 4-циліндровий двигун Rotax розвиває 100 л. с. Він приводить в рух передні колеса і гвинт. По дорозі автомобіль може розігнатися до 160 км/г. В повітрі ж аеромобіль швидше - 200 км/г. Запасу бензину вистачить, щоб проїхати 875 км або ж пролетіти 700 км. Купити літаючий автомобіль можна буде приблизно за кілька сотень тисяч євро. Точна ціна буде оголошена ближче до дати старту продаж.

10. Mercedes-Benz F 015 


Вперше до компанія Mercedes-Benz показала концепт самокерованого автомобіля F 015 на виставці CES 2015. Він отримав футуристичний дизайн і зміщені ближче до країв корпусу колеса для більшої стійкості. У Mercedes-Benz заявили, що працюють над тим, щоб автомобіль міг керувати собою в дощ, сніг і в інших екстремальних умовах, які зараз є проблемою для самокерованих автомобілів. Концепт Mercedes F 015 оснащений рядом датчиків, які не тільки дозволяють авто орієнтуватися в просторі і уникати зіткнення з об'єктами, але і визначати пішоходів на дорозі. 

Цікавою особливістю F 015 є можливість показати рух пішохода через світлодіодні вогні на задній частині автомобіля. Вони будуть рухатися синхронно з людиною, що переходить пішохідний перехід перед F 015. За словами представників Mercedes-Benz, одне тільки це нововведення може значно підвищити безпеку пішоходів. Інтер'єр Mercedes F 015 виконаний під стать екстер'єру, в салоні знаходяться чотири обертових сидіння, в двері вбудовані сенсорні екрани, при цьому в ролі дисплея також можуть виступати вікна.


Управління електронікою в салоні здійснюється за допомогою жестів, за це відповідають датчики наближення і технологія стеження за очима. Цікаво, що незважаючи на можливість самокерування в Mercedes F 015 є кермо, на той випадок, якщо хто-небудь з пасажирів згадає, що він може бути водієм. При те, дизайн салону і сидінь розроблений так, що кожне з крісел може під'їжджати до керма без необхідності пасажирам і водієві мінятися місцями.

Немає коментарів: